Friday, May 20, 2011

Happy Friday - and Protein Ice Cream! Woohoo!

Since my computer at home died, I'm unable to post until Bill gets home with his laptop (and then I take command, lol). 
Quick recap....

Last night was Ariel's birthday dinner. I managed to get it all done (by the skin of my teeth). While they enjoyed their bbq chicken, I had my chicken (grilled with olive oil & Mrs Dash). The grilled veggies turned out awesome (and weren't contaminated, haha, by the bbq sauce, so I could have them, too). The cupcakes turned out well (I'll have pics on Monday), and Ariel couldn't finish her dessert, lol. She's so unused to sugar now, that the Mint Chip Ice Cream and cupcakes were serious overkill for her. LOL!

6:30 am workout with Tab the Torturer. It was AWESOME. She killed my upper body. KILLED it DEAD. Wooohoo! :-) 
After, I was granted a huge boon by my gracious coach... half a banana and an extra half scoop of protein powder with my oatmeal for breakfast! YES!! Wooohoo! Seriously, it was as good as Christmas.

The rest of the day was super busy, running from one thing to another. I inhaled my first snack (chicken breast and blackberries & raspberries) before I dashed out the door (again). Lunch was on the road, purse chicken & grilled veggies (forgot my baggie of black beans, darnit!), then had a protein shake for snack 2 when I stopped back by the gym to deliver Tab a couple of last night's cupcakes (gotta get those buggers out of the house, lol).

For dinner, Bill and I went to Chipotle. I'd forgotten how easy it is to eat clean there! He had the tacos, and I had a salad: greens, grilled peppers and onions, steak (double portion since they were stingy - I managed to finally get about 4 oz), and salsa... lots of salsa. It was soooo good! Then we ran over to Safeway to pick up some supplies for a couple new recipes I'm trying this weekend. I'm so excited! Jamie Eason posted a Ziploc Ice Cream recipe that I'll do tonight instead of my usual protein shake, and then she had another recipe for Chocolate Protein Bars. I got online to NutritionData.com and tweaked the recipe six ways to Sunday, and came up with several versions that will work with my competition diet (I'm going to try it sans-Splenda, so we'll see how it goes). I'm really happy about the possibility for "treat" snacks that don't hurt my competition prep.

The ice cream recipe is:
Fill a large ziploc with ice, then add 1/2 cup salt.
In a second smaller ziploc, add 1 cup unsweetened almond milk, 1/2 tsp vanilla, 1 scoop protein powder (she calls for 2 tbsp splenda, but I'm nixing that). Mix that well, then put the smaller bag into the larger bag and shake for 4-5 minutes. Voila! Ice Cream!

There's some varieties here too... add some decaf instant coffee, and/or cinnamon. The version I'm doing tonight, since I'm low on fat for the day, includes 1 Tbsp of Coconut Butter. Can't wait!!! Is it 9:30 yet?  :-)  I'm going to have so much fun playing with this recipe! LOL!

As far as my competition prep goes... I'm feeling fantastic! Having Tab as my coach/trainer has taken such an enormous load off me. These last couple months of prep for me have been stressful (yeah, understatement, I know). It's all been on me. Tab has been incredible - a huge support and source of direction and info, but when it comes down to it, I'm walking into that gym alone for every workout, I'm planning all the food. It was all me. And almost overwhelming. Every workout, I ask myself, did I work hard enough, do enough. It's doable, but draining. Having Tab take over that aspect of my prep is such a relief. Now, I show up, she pushes me, and when I leave I know I worked hard enough - I know I did enough. Tab won't accept anything less.  She's the expert, I just do what she tells me. I'm probably not explaining this very well, but it's such a huge relief! Now I can focus on the food (which is my passion anyway) and the process (which is what this was all about for me). I can appreciate the journey - each step, because this huge part of the responsibility isn't on me anymore. Does that make sense?

Anyway. Tomorrow is packed... Cheer event, cardio session, and a million other things :-) I'll be baking those protein bars (maybe several versions, lol), and planning the next week's meals. I'm ready.  Come Monday, I'll be even more ready.

Bring it on!

4 comments:

  1. Thanks for the recipe!!! Love it

    btw, bird nest is made up of about 58% soluable proteins...the highest amoung all food and even synetic protein powders

    it greatly increase tissue regeneration

    sources taken from the internet
    http://en.wikipedia.org/wiki/Bird_nest_soup
    http://hongkong-bird-nest.50webs.com/index_e.htm

    ReplyDelete
  2. Thanks Chelle for all your posts, recipes,ideas and thoughts. My husband and I recently have started to do Low Sodium and so I have even sent him too your site.lol And he said Wow she knows her stuff!!
    Julie

    ReplyDelete
  3. This protein ice cream sounds fabulous! Can't wait to try it!

    ReplyDelete